Науково-інформаційний вісник

Івано-Франківського університету імені Короля Данила Галицького

Випуск 15 (27). Том 2

Пастух І.Д. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ПРИПИНЕННЯ НОТАРІАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВ’ЯЗКУ ІЗ ВЧИНЕННЯМ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПОВ’ЯЗАНОГО З КОРУПЦІЄЮ

Пастух І.Д. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ПРИПИНЕННЯ НОТАРІАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗВ’ЯЗКУ ІЗ ВЧИНЕННЯМ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПОВ’ЯЗАНОГО З КОРУПЦІЄЮ

https://doi.org/10.33098/2078-6670.2023.15.27.2.112-118

Мета. Мета роботи – проаналізувати підстави припинення нотаріальної діяльності приватними та державними нотаріусами, виявити їх особливості та підстави застосування, визначити напрями удосконалення їх правового регулювання у законодавстві про нотаріат. Методика. Методика включає комплексний аналіз та узагальнення наявного науково-теоретичного матеріалу та формулювання відповідних висновків та рекомендацій. Під час дослідження використовувались наступні методи наукового пізнання: аналізу, термінологічний, логіко-семантичний, системно-структурний, компаративістський. Результати. В процесі дослідження визнано, що незважаючи на спільні ознаки щодо реалізації права на заняття нотаріальною діяльністю, вчинення нотаріальних дій тощо, нотаріуси державних нотаріальних контор можуть вчинити більш широке коло адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією, на відміну від приватних нотаріусів.  Встановлено, що із усіх можливих для вчинення державним нотаріусом адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією, державного нотаріуса, на відміну від приватного, може бути звільнено лише за одне – порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів. За всі інші правопорушення такий нотаріус відповідає на загальних підставах і лише при вчиненні повторного правопорушення державним нотаріусом, якого протягом року вже було піддано адміністративному стягненню за подібне діяння, є підставою для його звільнення. Наукова новизна. Запропоновано визначити однакові підстави для припинення нотаріальної діяльності приватним нотаріусом та звільнення державних нотаріусів за вчинення адміністративних правопорушень, пов’язаних з корупцією, та встановити річний термін обмеження щодо здійснення такої діяльності після її припинення (звільнення) у зв’язку із притягненням нотаріусів до адміністративної відповідальності за їх вчинення.  Практична значимість. Результати дослідження може бути використано у правотворчій та правозастосовній діяльності органів юстиції під час визначення підстав для припинення приватної нотаріальної діяльності та звільнення державного нотаріуса у зв’язку із вчинення адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією.

Ключові слова: правове регулювання, нотаріальна діяльність, нотаріальні дії, припинення нотаріальної діяльності, приватний нотаріус, державний нотаріус, адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією.

Список використаних джерел

1. Про нотаріат: Закон України від 2 верес. 1993 р. № 3425-XII. URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/3425-12

2. Про запобігання корупції: Закон України від 14 жовт. 2014 р. № 1700-VII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18#n1793

3. Курило Т. С. Адміністративно-правові засади протидії корупції в сфері здійснення нотаріальної діяльності в Україні: монографія; за заг. ред. К. І. Чижмарь. Київ: Видавничий дім «Гельветика», 2018. 176 с.

4. Кодекс законів про працю України від 10.12.1971 № 322-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#Text.

Науково-інформаційний вісник

Івано-Франківського університету права імені Короля Данила Галицького