Науково-інформаційний вісник

Івано-Франківського університету імені Короля Данила Галицького

Випуск журналу № 8(20)

DOI: 10.33098/2078-6670.2019.8.20.105-111 Волошенюк Н. М. Співвідношення передвиборної агітації з політичною і соціальною рекламою

Волошенюк Н. М. Співвідношення передвиборної агітації з політичною і соціальною рекламою

 Мета. Метою роботи є дослідити питання співвідношення передвиборної агітації з політичною і соціальною рекламою, а саме визначити критерії розмежування політичної реклами та передвиборної агітації, удосконалити визначення політичної та соціальної реклами тощо. Методика. Методика включає комплексний аналіз та узагальнення наявного науково-теоретичного матеріалу та формулювання відповідних висновків та рекомендацій. Під час дослідження використовувались наступні методи наукового пізнання: термінологічний, логіко-семантичний, функціональний, системно-структурний, логіко-нормативний. Результати. В процесі дослідження визначено критерії розмежування політичної реклами та передвиборної агітації, удосконалено визначення політичної та соціальної реклами, запропоновані зміни до ЗУ «Про рекламу» щодо політичної та соціальної реклами, визначення в Законі України «Про рекламу» особливостей поширення політичної реклами в період передвиборної агітації; визначення в Законі України «Про рекламу» механізму оплати політичної реклами, яка повинна мати особливості у порівнянні з комерційною, а також у період передвиборної агітації. Наукова новизна. В процесі дослідження встановлено, що співвідношення передвиборної агітації з політичною і соціальною рекламою потребує значних удосконалень щодо їх використання та законодавчого регулювання. Науковці у сфері виборчого законодавства працюють над удосконаленням даних недоліків. Практична значимість. Результати дослідження може бути використано у правотворчій та правозастосовній діяльності.

Ключові слова: вибори; передвиборна агітація; політична і соціальна реклама; законодавче регулювання.

References

1. Shevchenko, T. C. (2012). Pravove rehuliuvannia peredvybornoi ahitatsii u zasobakh masovoi informatsii: suchasnyi stan ta perspektyvy vdoskonalennia [Legal regulation of election campaigning in mass media: current state and prospects for improvement]. Naukovi zapysky NaUKMA. Yurydychni nauky, 129, 92-97. (in Ukrainian)

2. On the election of the People’s Deputies of Ukraine: Law  of  Ukraine № 4061-VI (2011, November 17). Retrieved  from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4061-17. (in Ukrainian)

3. Fedorenko, I. P., Pankratova, L. L. (Comps.). (2015). Diialnist zasobiv masovoi informatsii v period vyborchoi kampanii – 2015 [Activities of the mass media during the election campaign period 2015]. Kyiv. (in Ukrainian)

4. Savkov, A.P. (2010). Suchasna rol zasobiv masovoi informatsii u vyborchomu protsesi Ukrainy [The contemporary role of mass media in the electoral process of Ukraine]. Naukovi zapysky Instytutu zakonodavstva Verkhovnoi Rady Ukrainy, 2, 103-108. (in Ukrainian)

5. Shevchenko, T.S. (2006). Perspektyvy vdoskonalennia pravovoho instytutu peredvybornoi ahitatsii u zasobakh masovoi informatsii [Prospects for improvement of the legal institute of election campaigning in mass media]. Vybory ta demokratiia : nauk.-prosvitnytskyi pravnychyi zhurn, 1 (7), 65. (in Ukrainian)

6. On amendments and supplements to some laws of Ukraine on election campaigning and coverage of the electoral process in the media: Draft law reiestratsiinyi nomer 2764 (2008, July 11). (in Ukrainian)

Науково-інформаційний вісник

Івано-Франківського університету права імені Короля Данила Галицького